Sabtu, 30 Mac 2013

SENYUM DALAM TELANJANG



Soal Jodoh sama saja seperti ajal. Soal ajal sama saja seperti berak
Bila Tiba Masanya , ianya akan datang..



Berak di luar waktu kebiasaan adalah kerana rasa mahunya telah tiba dan tak ditahan lagi.ianya sesuatu di luar kawalan kau.boleh kau tangguhan tapi sampai waktu nanti ,, harus kau relakan ianya ke lubang itu juga.saat itu tiada siapapun mampu untuk memaksa nya tinggal walau sedikit.ia harus keluar , kerana jodoh nya dengan lubang itu.Atau boleh juga kau katakan ia perlu pergi kerana ajalnya telah tiba.

Soal jdoh sama seperti ajal.soal ajal sama saja seperti berak.Bila tiba masa,ianya akan datang.Tiada siapa boleh menghalang.tiada siapa boleh mengelak.ianya telah ditentukan oleh kuasa tertinggi.Maka akurlah.mengapa membuang masa melawan yang Maha? Elok kau simpan saja tenaga mu itu untuk perkara2 dibawah kawalan mu.

Makcik,anak gadismu itu cukup cantik untuk menjadi andartu atau andalusia.apa kau tidak yakin dengan gabungan bakamu dan pujaan hatimu itu? Ya,benar kau bimbang dengan status -tidak dimiliki- nya itu.Harus bersebab.Pasti berpunca.Setidak-tidaknya punya alasan.Pernahkah kau tanyakan mengapa??

Makcik,anak mu bukan barang jualan.Ya dia punya tarikh luput, tapi tidak ketahuan bila.kalau pun kau mahu menjual nya , jangan bimbang kerana anak gadis mu tuh komoditi. sama seperti gula yang kita perlukan.pasti ada pembelinya.cumanya tidak ketahuan bila datangnya nanti si pembeli.

Apa macik suka jika dipaksa berak???? suka kah makcik untuk meneran?? Tidakkah terseksa dan kepenatan makcik nanti.Bimbang aku makcik pengsan di jamban.Lebih nikmat rasanya jika makcik gunakan tenaga makcik untuk kegunaan yang lebh baik lagi..


Bukandarijibril - FIKRIHARUN

1 ulasan:

Tengkubutang berkata...

Follower ke : 411
Hai.. Salam Kenal..
done follow.. jom follow blog teman.. heee.. http://tengkubutang.blogspot.com/

klu minat kucen leh follow blog ni jugak.. =)
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/