Khamis, 3 Februari 2011

At.mosphere Restoran tertinggi di dunia




Restoran At. Mosphere hari ini diistihar sebagai Restoran yang paling tinggi didunia.. Ini disebabkan restoran ini beroperasi di tingkat 122 Menara Burj Khalifa, Dubai yang mempunyai keseluruhan 180 tingkat!!
Pada ketinggian 442 meter dari paras bumi sudah cukup untuk mengujakan mata yang memandang diluar melihat keindahan bandar dubai sambil menikmati Santapan.
-Perut kOnyang dek makanan terhidang,Mata pon kOnyang dek fatamorgana dunia-





Jika sebelum ini Restoran paling tinggi didunia terletak di Malaysia iaitu Restoran Berputar Seri Angkasa terletak di Menara Kuala Lumpur.. Pada ketinggian 282 Meter Restoran Seri Angkasa menjadi satu-satunya Restoran berputar didunia yang paling tinggi setakat ini..







Jadi dengan pembukaan Restoran At. Mosphere ini maka akan ramai lah peminat pemakan makanan atas langit akan mengunjungi Burj Khalifa nanti..
Restoran At. Mosphere di Dubai boleh memuatkan hampir 200 tetamu pada satu-satu masa.. Dan jangan la pulak terkejut sebenarnya di Sabah jugak terdapat sebuah lagi cawangan Restoran At. Mosphere yang terletak di bangunan paling tinggi di sabah,yayasan sabah.


Saya anak jati sabah pon x pernah lagi dok datink kat restoran At.mosphere di Yayasan Sabah tuh
-huhu-







p/s :
Tinggi-tinggi Gunung Kinabalu.. Tinggi lagi saya sayang kamu......

Tiada ulasan: