Terdapat ralat dalam alat ini

Rabu, 30 Mac 2011

Bila Baginda diperlekeh.. Apa kata anda ??


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

اللّهُمَّ صّلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا صَلَيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيْمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيْمَ إِنَّكَ حَمِيْدٌ مَجِيْدٌ ، اللهُمَّ بَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا بَارَكْتَ عَلَى إِبْرَاهِيْمَ وَعَلَى آلِ إبْرَاهِيْمَ إِنَّكَ حَمِيْدٌ مَجِيْدٌ

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

سْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Segala puji bagi Allah, Tuhan semesta Alam, selawat dan salam untuk Nabi dan Rasul yang paling mulia, Nabi kita Muhammad serta keluarga dan para sahabatnya.
Sesungguhnya Allah dengan segala kekuasaan-Nya telah mengutus nabi-Nya Muhammad dan telah memberinya kekhususan dan kemuliaan untuk menyampaikan risalah.
Ia telah menjadikannya rahmat bagi seluruh alam dan pemimpin bagi orang-orang yang bertaqwa serta menjadikannya orang yang dapat memberi petunjuk ke jalan yang lurus. Maka seorang hamba harus taat kepadanya, menghormati dan melaksanakan hak-haknya.
Dan di antara hak haknya adalah Allah swt mengkhususkan baginya selawat dan memerintahkan kita untuk itu di dalam kitab-Nya yang agung (Al-Qur’an) dan Sunnah nabi-Nya yang mulia (Hadits). Di mana orang yang yang berselawat untuknya akan memperoleh pahala yang berlipat ganda. Besranya syafaat yang diberikan pada kita umat Muhammad.
Kita,Umat Muhammad adalah sebaik-baik umat.

Sebak , marah , tak tahu nak kata apa. Terhenti perkataan untuk ku melafazkan apa yang aku lihat dan saksikan.
Terima kasih saudara
Dirham Wong
Atas keprihatinan dan perkongsian nya.

apa yang anda rasa bila ada yang mempertikaikan Baginda :
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



"Kenapa kalo sembayang harus Ruku, nungging? Supaya Muhammad kalo ngentot cepat keluar'y wkkkk "
" Kita manusia terbuat dari tanah, tapi ada 1 manusia yg bernama Muhammad nabi palsu terbuat dari tai, walaupun mandi 100x sehari tetap aja bau, coz dari tai "
March 25 at 10:27am via Mobile Web


" Kata'y kalo menghina si muhammad akan kena asab dari awloh swt, aku gak kenapa2 tu, kan dia itu bukan seorg utusan tuhan Muhammad utusan syetan!!! ( Yg dajal itu Muhammad) "
" Yeee kasian ya sama pengikut2 Nabi palsu, kok jdi sewot amat si sama aku, apa yg aku tulis tu benar, Muhammad itu bukan nabi.......... "
March 25 at 2:20am via Mobile Web



" Hahaha kasian buangat para pengikut ajaran Muhammad kayak kebakar jenggot aja, ada kebakaran akulah ( Jasmine slalu hepi ) "
" Hahaha dasar pengikut2 gila "


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Itu hakikat yang deperkatakan oleh gadis ini.
Berasal dari Alastua ,Jakarta raya indonesia.
Dilahirkan pada 11 mac 1989.
Itu antara infO yang ada dipaparkan di dalam info page FB gadis ini.
Meletakkan gambar yang agak lawa ( tak lawa pun).
samaada gambar yang dipaparkan , info yang diberikan itu betul atau hanya rekaan semata.
Hanya yang empunya Diri yang tahu.
Menggunakan id Jasmine Slalu Hepi.



Itu kehendak dia yang dia nak lakuakan tanpa mengira perasaan dan sensetif agama yang bukan anutan nya.
Apa yang dy lihat , ramai saudara kita membuat reply post pada post yang Jasmine Slalu Hepi buat.
Samaada anda sedar atau terlihat , ramai saudara kita yang mengeluarkan kata-kata kesat dan tidak baik seperti apa yang Jasmine Slalu Hepi keluarkan.Jangan biarkan Jasmine Slalu Hepimempengaruhi kita untuk menjadi sepertinya.Yakni,mengeluarkan kata-kata kesat dan perkataan yang agak tidak baik.Tidakkah ia akan menampakkan yang kita juga sepertinya??? Kita doakan semoga ALLAH SWT membuka pintu hati Jasmine Slalu Hepi untuk mengenal siapa Nabi Muhammad saw yang sebenar nya.InsyaALLAH,andai Jasmine Slalu Hepi mengenali siapa Muhammad saw yang sebenarnya,tidak mustahil untuk dia jatuh cinta pada Nabi junjungan kita.






:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Rasulullah dalam mengenangmu
Kami susuli lembaran sirahmu
Pahit getir pengorbananmu
Membawa cahaya kebenaran

Engkau taburkan pengorbananmu
Untuk umatmu yang tercinta
Biar terpaksa tempuh derita
Cekalnya hatimu menempuh ranjaunya

Tak terjangkau tinggi pekertimu
Tidak tergambar indahnya akhlakmu
Tidak terbalas segala jasamu
Sesungguhnya engkau rasul mulia
Tabahnya hatimu menempuh dugaan
Mengajar erti kesabaran
Menjulang panji kemenangan
Terukir namamu di dalam Al-Quran

Rasulullah kami umatmu
Walau tak pernah melihat wajahmu
Kami cuba mengingatimu
Dan kami cuba mengamal sunnahmu

Kami sambung perjuanganmu
Walau kita tak pernah bersua
Tapi kami tak pernah kecewa
Allah dan rasul sebagai pembela

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::









p/s :
Dalam selawat yang disulam alun zikir memuji sohibul alam..
Lembaran sirah pun berperi , riwayat insan yang terpuji... MUHAMMAD SAW..
-Ikutkan hati.. mau saja ku bunuh.. -kijamkan aku-




6 ulasan:

Miss Eiza berkata...

hmmm..agaknya perempuan tu sakit jiwa kut ...

mujahid berkata...

miss eiza :
As salam.. terima kasih sudi singgah..
ntah lah,waras ke x,kita pon x tau kan.. tapi tuh lah.. agak melebih2 jugak.. nak je dy...................... HUH~

Miss Eiza berkata...

tu la...dia sgt melampaui batas..

mujahid berkata...

Miss eiza :
Hak bersuara yang disalah guna.. HEHE
Nak dihormati kena lah bah menghormati kan???

Miss Eiza berkata...

sy setuju tu...kita tak kacau agama dia pun...

mujahid berkata...

Pengajaran buat kita jugak lah...
Jangan d jolok sarang tebuan.. Kang kena sengat.. EKEKKEKE...