Ahad, 13 Mac 2011

19Mac,malapetaka Dunia ???


Kebelakangan ini,banyak kejadian malapetaka bencana alam yang terjadi.Terbaru Tsunami berlaku di negara Matahari terbit,JEPUN.Tsunami yang berlaku mencapai ketinggian 10meter.Merupakan kejadian Tsunami yang terbesar dan paling teruk dialami negara Mathari terbit itu.Kejadian itu bermula dengan gempa bumi berkekuatan 8.9 skala ritcher.


Kita lupa atau buat-buat lupa.. Sedar dan terhantuk dengan bencana alam yang makin rancak terjadi pada bumi pada masa ini.. siri gempa bumi melanda bumi tahun ini sangat dasyat adakah ia petanda dunia akan kiamat..?? hanya Allah swt yang tahu.. tapi kita semua sudah boleh rasa takut atas apa yang berlaku kini.Rasa nya,hints pun telah diberi kan..

19 Mac.Bukan tarikh Facebook akan ditutup tapi itu adalah tarikh dimana posisi Bulan akan berada paling hampir dengan Bumi. Menurut NASA atau lebih kiutttt dipanggil Agensi Angkasa Lepas Amerika Syarikat , kedudukan Bulan dan Bumi hanya akan dipisahkan dengan jarak 356 577 Kilometer jak.Dan jarak berkenaan adalah yang paling hampir dengan Planet Bumi yang pernah direkodkan.. -ERK!-



Apa kesan yang bakal berlaku??.. Apabila Bulan berada paling hampir dengan Bumi.. keadaan graviti Bumi akan jadi tidak stabil keadaan ini akan berlakunya Gempa Bumi, Taufan dan Letusan Gunung Berapi yang kita tidak ketahui kebenaranya.. Hanya ahli yang kaji bumi dan bulan jer tahu akan kebenaranya.Itu pun mengikut ramalan mereka2 nie lah.Kebenaran nya,Hanya yang empunya alam semsta ini yang mengetahui Nya.Makna nya,si NASA tuh banyak yang dapat mereka-mereka tuh ramalkan.Tapi kejadian sebenar,hanya DIA yang tahu..

Kali terakhir kedudukan Bulan berada paling hampir dengan Bumi ialah pada tahun 1994 dimana pada tahun itu suhu beberapa buah negara didunia berada dalam keadaan yang sangat tinggi.Makna nya,kepanasan berlaku di tahap yang agak panas aka HOT.Ingat lagi kah musim kemarau pada tahun tuh?? Ades.. masih ku ingat~~~ Walau pada masa itu aku masihhh kecikkk dan suci lagi.Manakala pada penghujung tahun 2005 menyaksikan Taufan Katrina melanda Amerika Syarikat juga kesan dari apa yang terjadi bila Bulan dan Bumi berada pada jarak yang dekat.. Taufan Katrina mengakibatkan hampir 80 ribu orang maut.. dan sebahagian negeri New Orleans musnah sama sekali.




Semoga saya terutama nya dan kita semua sedar akan apa yang terjadi.Jangan jadi katak dibawah tempurung sahaja.Pelbagai ceritera alam ini merupakan HINTS nya buat kita semua.Allah swt sentiasa memberi petunjuk kepada umatnya.KasihNYA pada kita umat nya tiada batasan,tapi kita??? Cukup dengan peristiwa Kematian berjuta-juta ikan sardin di Amerika Syarikat minggu ini sebagai satu petanda.Bila burung layang-layang terbang dengan riuh di persisir pantai Jepun semalam juga satu petanda hari ini.


p/s :
-HINTS telah diberi,apa tindakan kita????? Tepuk dada tanya iman..
-Tiap kejadian ada Hikmah disebalik.Dari kita untuk mengambil ikitibar dari segala kejadian.
-Meramal bukan untuk kasi takut,tapi untuk bersedia..
-Selamat beramal..
-SKEMA NYA ENTRY ku nie- HEHE


1 ulasan:

Unknown berkata...

sungguh bsar kuasa_Nya..huhu..