Terdapat ralat dalam alat ini

Rabu, 9 Mac 2011

Kenapa ?????


K.E.N.A.P.A
Entry tuk kesekian kali nya nie,nak berbicara soal KENAPA.
Bukan lagu kenapa by Daus AF tuh ye.
xde kaitan,yang ader pon persamaan perkataan KENAPA itu.
Mari kita sama-sama lihat dan simpulkan kesimpulan masing-masing..
-K.E.N.A.P.A-




...........................................................................


SITUASI

:: C polan pergi ke masjid,untuk Sholat ::

"Alim sudah c polan tuh.Sembahyang sudah"
"alah,Kejap jer tuh.. beberapa ketika,berubah lah balik.. almaklum,hangat2 tahi ayam jak bha tuh "
-HAHA-

-KENAPA harus pikir macam nie???


"Alhamdulillah,c polan dah berubah.Harap2 kita lah plak lepas ni ikut jejak dia kan"

-KENAPA tidak pikir macam nie???

...........................................................................

SITUASI

:: C polan mengajak rakan nya sholat ::

"g lah dulu.nanti saya menyusul yah"

Dah berlalu pergi,dok kutuk plak. Sempat lagi... -HAHA-

" Bajet baekkkk.trip jak "
" macam!#$&*()_)(_)##@#%$^ "
-HAHA-

KENAPA harus pikir macam nie???



"g lah dulu.nanti saya menyusul yah"

Dh berlalu pergi,amik masa muhasabah diri..

KENAPA tidak pikir macam nie???

...........................................................................




Jangan dikurung pemikiran tuh dengan situasi sholat.Jadikan skop yang lebih meluas meliputi segala aspek kebaikan.Pungut sampah pun akan jadi isu. - HAHAHA- Andaikan lah seseorang tuh ikhlas melakukan kebaikan itu,tak kah kita zalim + kijam mempersoal KENAPA dia buat baik. Kalau yang memang bajetttttttt baek aka tripppp baek,lain crita lah. - HAHAHA- Tapi masalah nya,susah bha mau di tau dia ikhlas atau tidak.Tapi,kan bersangka baik itu baik. -HUHU- KENAPA kita tidak support aka Sokong andai perubahan dilakukan atau kebaikan yang dilakukan.KENAPA harus kita nk down kn semangat orang nak berubah ke arah yang lebih baik??? KENAPA??? "cemburu dia jauh lebih baik dari aku" Itu antara KENAPA kita selalu nak berpikiran negatif tentang kebaikan yang dilakukan.Sebab tuh KENAPA ramai manusia aka makhluk ALLAH ni kekadang malu nak buat kebaikan. KENAPA??? Sebab malu dijadikan bahan cerita atas kebaikan yang dibuat.Padahal,itu benda baik kan?? Bukan menuding jari menyalahkan sesiapa kerana aku pun begitu.KENAPA aku begitu,aku pun tidak tau KENAPA!.. kesimpulan nya,sebab kau dan aku manusia biasa..
-HAHA-





p/s :
-sampai sekarang saya masih bertanya-tanya,KENAPA harus begitu.. KENAPA!
-KENAPA tidak kebaikan itu dijadikan sebagai satu amalan yang leh buat orang lain pun akan terikut.
-Banyak nya KENAPA... =.="
-Tolong lah KENAPA..

5 ulasan:

ciciey berkata...

hahaha..'kenapa'..'kenapa'..'kenapa'..hahahaha..bnyk tuk knpa..tp btl pa yg dy tlis 2..hehehe..c0z 0wg zaman skrg ni tlampau bnyk crewet..wt itu kna ckp..wt ini kna ckp..huhuhu..susa tul..
sdngkan diam2 pn kna ckp gak..uhuhuh..mnusia2..

p/s:aq pna gak ckp 0wg cm 2..huhuh..kejam sgt kn????huhuhu:(

mujahid berkata...

ciciey :
bnyak sangat kenapa kan.. dy pun jadi konpius dengan kenapa nie.. -HAHA-
DY PON X LARI DARI SLALU BRPIKIR MACAM TUH.. ADES~

areteacar berkata...

hehe.. biasalah. manusia kan slalu pk -ve dlu baru +ve. kdg2 ika pun mcm tuh gak. hihi...

mujahid berkata...

areteacar :
apsal manusia x leh pikir +ve dulu pastuh baru pikir -ve??
-HEHEHEHE-

ciciey berkata...

btl 2 dy..hehe..susa mw lri dri b'fkir ttng 'knapa' ni...hehehe..