Terdapat ralat dalam alat ini

Selasa, 8 Mac 2011

ONANI ????


18SX !
-HAHAHA-
Sebelum nak buat entry nie pon,muka saya dah merah-merah,garu-garu pala..
-HAHAHA-
Apa-apa pun,sebelum nya nak bagitau.Ilmu untuk dimanfaat.Jangan pula pikir bukan-bukan yah.Lelaki wajib baca,Wanita boleh baca.
-HEHE-


Sebelum kita berbicara panjang lebar mengenai ONANI,bekkk kita kenal dulu apa itu ONANI sebenar nya.
Masturbate atau dalam Bahasa Melayu nya,Melancap atau Onani.Bahasa Arab,Istimna..
Onani itu Ialah suatu perbuatan mengeluarkan sperma dengan tangan sendiri dengan tujuan mencapai kepuasan seks secara bersendirian, tanpa pasangan.Dalam perbincangan ini perkataan onani digunakan mewakili masturbasi sebagai bahasa yang tepat mengikut Kamus Dewan.
Nak tanya nie,LELAKI yang baca nie.. Pernah masturbate x??? jawab dalam hati je ek !!!!
Saya jawab gak nie.. Tapi jawab dalam hati.. -HAHA-



HUKUM ONANI..

:: Onani adalah suatu perbuatan yang dipandang sebagi dosa besar di sisi Islam, demikian menurut majoriti para fuqaha. Imam as-Shafie dan Imam Malik, apabila ditanya mengenai hukum onani, mereka mengharamkan perbuatan sedemikian berdasarkan firman Allah Azza waJalla dalam al-Qur'an:

Dan mereka yang menjaga kehormatannya (dalam hubungan seksual) kecuali kepada isteri atau hamba sahayanya, maka sesungguhnya mereka tidaklah tercela. Maka barangsiapa yang mengingini selain yang demikian, maka mereka adalah orang-orang yang melampaui batas.
[Maksud surah al-Mu'minun 23 - 5,6,7]

:: Saya sendiri pernah bertanya soal onani nie.Apa hukum nya.Pernah terbaca kat satu buku agama,dan saya lupa sudah buku pa.. =.="
Ada kata,harus.Untuk mengelakkan dari berbuat zina.Ada yang mengatakan haram.Mengikut mazhab syafie,Onani itu hukum nya haram.Manakala dalam mazhab maliki menyatakan bahawa beronani itu harus.onani bagi menghalang perzinaan "diharuskan", bermakna onani tetap haram dalam lain-lain keadaan.
Sila rujuk http://al-ahkam.net/home/ untuk lebih mendalam.Saya pun tak berani Mau kata lebih-lebih.Ilmu pun kurenggg lagi.

:: lagi satu,Mandi wajib kalau dia keluar mani, aka kalau dia reach klimaks stage.Makna nya,terlepas sudah nafsu shawat sementara itu.. -HEHE-


Mungkin ada sebab kenapa agama kita mengharamkan onani.Mari kita tengokkkkk antara keburukan-keburukan onani.

-Keburukan onani-

1. Melemahkan zakar. Apabila melakukan persetubuhan dengan isteri, pancutan air mani akan berlaku bukan dalam masa yang betul. Pendek kata, cepat pancut.

2. Apabila pancutan berlaku bukan pada masanya, isteri tidak akan mencapai tahap klimaks. Ini menyebabkan si isteri keciwa dan tidak mencapai nikmat klimaks.

3. Menyebabkan lemah daya fikir dan lemah daya ingatan. Perkara ini menyebabkan kita sukar menerima pelajaran, apatah lagi menghafal sesuatu perkara.

4. Menyebabkan keletihan. Kerana proses pancutan air mani melibatkan juga proses pembakaran kalori yang memerlukan tenaga yang banyak. Justeru, tidak hairanlah sekiranya pengamal onani kelihatan kurus kering.

5. Membazir air mani. Air mani tidak dipancutkan di tempat yang hak. Sebaliknya, ia dibuang begitu sahaja tanpa memanfaatkan air mani tersebut.







p/s :
-Biarkan DIA beraksi dan berada di tempat yang sebenar2 nya.. HARAPAN nie... -HUHU-
-Kaum ku.. -HEHE-
-Pertambahan input berkaitan amat-amat lah diharapkan..
-sharing is caring

3 ulasan:

Nur berkata...

masukan yg baik di sharing...inshaalah

dy Rahman berkata...

insyaALLAH bro.. tolong ingatkn aku..

Nur berkata...

Irhamna.....inshaalah........