Terdapat ralat dalam alat ini

Rabu, 20 April 2011

NIKAH : Kenapa jari Manis ?


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rea
l love will stick together ever and forever
Thumb represent parents , Second finger represent brothers & sisters
Centre finger represent own self , Fourth finger represent your partner
Last finger represent your children
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




بسم الله الرحمن الرحيم 

Assalamualaikum wbt..
Sebenarnya... Lawak nie x lawak.. Tapi boleh lah nak buat senyum-senyum sendiri..
senyum je.. xde juga yang tengok tuh.. Lepas tuh , leh buat senaman jari-jari.. HEHE 
Tapi,bila dipikir-pikir.. Ada betul nya jugak..
Tak caya???? CUBA KITA BUAT SAMA-SAMA... Eh!.. Buat sendiri-sendiri.. HEHE



Ikutkan langkah yang dituliskan dibawah ini.

1. Pertama, tunjukkan telapak tangan anda, jari tengah ditekuk ke dalam
(rujuk gambar di atas)

2. Kemudian, 4 jari yang lain pertemukan hujungnya.

3.cuba buka ibu jari anda, ibu jari menwakili orang tua, ibu jari boleh dibukakan??ini kerana semua manusia mengalami sakit dan mati. Dengan demikian orang tua kita akan meninggalkan kita suatu hari nanti.

4.Tutup kembali ibu jari anda, kemudian buka jari telunjuk anda, jari telunjuk mewakili kakak dan adik anda, mereke memiliki keluarga sendiri, sehingga mereka juga akan meninggalkan kita.

5.sekarang tutup kembali jari telunjuk anda, buka jari kelingking, yang mewakili anak2. cepat atau lambat anak2 juga akan meninggalkan kita.

6. selanjutnya, tutup jari kelingking anda, bukalah jari manis anda tempat dimana kita menaruh cincin perkawinan anda, anda akan rasa pelik dan heran kerana jari tersebut tak boleh dibuka. sebab jari manis mewakili suami dan istri, selama hidup anda dan pasangan anda akan terus melekat satu sama lain.tapi boleh buka..tapi tak la seluas bukaan yang lain... Cinta suami isteri kekal abadi. insyaAllah..
sumber : Saya tak kawin lagi!.. hehe
 




PERCAYA ? Jangan eh! ... Sekadar gurau-gurauan di malam hari..  
^_^



Tetiba............ HUHU





p/s :
sapa-sapa nak nikah.. korang leh je amik dy jadi wedding planner korang.. eh!.. ni cakap siyes ek.. HEHE

3 ulasan:

nabila saat berkata...

best2x..trick

mujahid berkata...

hehehe.. dah buat senaman jari tuh???
^_^

~aku dan die~ berkata...

mntak share ea..menarik!! :D