Terdapat ralat dalam alat ini

Sabtu, 16 April 2011

Selaput Dara Palsu ???


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Wanita kembali menginsafi.. Kepada asal fitrah kejadian mu..
diciptakan untuk dihormati , sentiasa diredhai Tuhan pencipta..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~





سْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم



Assalamualaikum wbt..


Selaput dara dipalsukan?? erm!.. makin maju dunia nie dek manusia.. makin macam-macam yang terjadi..
makin macam-ada.. Denga TELUR dipalsukan.. iyah,TELUR.. Telur ayam.. tak caya?? kLik siNi
Sebelum kita tengok selaput dara yang dipalsukan tuh,bek kita kenal dulu apa itu selaput dara yang sebenar nya..
yang pasti,hanya WANITA saja yang ada selaput dara itu.. OK??? 

Dalam istilah perubatan, selaput dara dikenali sebagai
hymen. Selaput dara ini merupakan satu lipatan selaput lendir yang menutupi
pintu bibir vagina perempuan. Ia telah ada sejak bayi perempuan dilahirkan.
Kedudukannya adalah diantara satu atau dua cm dari bibir luar vagina dan
bentuknya bulat mengikut bentuk liang vagina.Namun begitu ada juga selaput dara
yang memiliki bentuk unik seperti bulan sabit ( semilunar ) dan mempunyai
pemisah ( septum ). Selaput ini amat tipis dan merupakan membran yang lembut.
Secara biologisnya membrane ini tidak berfungsi, tetapi ia mempunyai beban yang
berat kerana dinilai sebagai bukti kegadisan seorang perempuan.

Selaput dara tidak dimiliki oleh semua wanita.Ada terjadi dimana bayi perempuan yang lahir tidak memilik selaput dara.



Selaput dara palsu



cilok pict dr nazirulHazwans

Selaput dara palsu ini buatan Kyoto Jepun pada tahun 1993, terbuat dari natural albumin.
semacam protein yang untuk menambah sel darah. Bahan-bahan yang terkandung didalamnya, tidak mengandungi bahan pewarna dan juga tidak membuat pengguna alergik sehingga selaput dara ini konon nya selamat dipakai.
Alat ini akan mengeluarkan darah semacam seperti saat pertama melakukan hubungan badan ketika ada benda yang menyentuhnya.Sehabis dipakai, tidak perlu dibuang kerana selaput dara buatan ini akan larut beserta darah buatanya. 
Selaput dara buatan ini dapat disimpan hingga 2 tahun.
Jangan tanya dy macam mana nak pakai,dy tak tau.. =.="



Tak terniat nak menggalakkan penggunaan nya.Tetapi sebagai ilmu dan maklumat berguna pada lelaki khasnya.. Pada wanita juga agar lebih sentiasa bijak menghadapi hidup.. UHUK!
Tapi.................................. Macam mana nak tahu antara yang ori dan palsu ek?? erm!
kesimpulannya... hikmah kejadian selaput dara nie antara lain adalah sebagai satu tanggujawab seorang wanita untuk menjaga nya.Andai terjadi kehilangan selaput dara dek kemalangan atau pun kejadian yang tidak di inginkan,lain cerita lah kan.
Hidup biar dalam kejujuran.. Tenang ek hidup kita bila terpaksa dalam keadaan kebohongan??
Bagi wanita di luar sana... Jaga MARUAH anda sebagai seorang wanita.
Jangan mudah untuk menyerah.. Berkorban berpada-pada , tapi jangan sampai terkorban..
semoga kita sama-sama jaga aib kita..
Laki,jangan suka mengorban.. Pesanan untuk diri sendiri.. HUHU


Seindah hiasan adalah wanita solehah


8 ulasan:

Ciciey Abdulamit berkata...

erm..dasyat2..
lumrah idup..
pa pn thankz 4 the inf0..n advice..heheh

mujahid berkata...

CICIEY :
dunia makin dimajukan...
moden yang terlebih dek manusia..
HUHU..
ntah apa lagi kemodenan dan kemacaman yang akan dibuat..
ken apandai hidu lah.. pilih~
^_^

anismelon berkata...

eeuuwww..benaran nie??ish ish..semakin moden semakin bnyk yg tah ape2..mengalakkn remaje buat maksiat je kn..btw info yg baik..

*contest td if na join join la..jgn segan2 keh..:)

mujahid berkata...

anismelon :
ini betul-betul... bukan cobaaaan~
ehehehe.. betul agk nya.. menda ni dah bnyak kena jual kat indon.. siap ada iklan lagi.. hehe

* segan nk dok tayang2 muka.. hehe
nice contest!.. abnyak pict nk kongsi kalau ikut tuh.. kekekekeke

EJA berkata...

entry yg bagus dy..peringatan buat wanita hargai la maruah yg anda ada x ternilai dan sukar di cari ganti alangkah indahnya jika serahkan segala2 nya pada yg berhak iaitu suami anda kelak

mujahid berkata...

EJA :
peringatan untuk dy trutama nya jugak nie..
agar dy pon akan sntiasa dok hurmat pada wanita nie..
mana baek,amik lah.. yang x baek.. tegur lah..
yah lah.. manusia macam dy ni lagi,khilaf merata.. hehe

anismelon berkata...

huhu..dunia dah sampai penghujung..mcm2 care leh buat..huhuhu..

*segan na tyg muke erk..bukan anis kenal awk yg mne pon..kalo na join join je..mane tau ade rezeki na rase wit gji anis..weee..:)

Ciciey Abdulamit berkata...

huhuh..gilak2..
ti ntah apa g yg mw d palsukan..dunia2..